Blog Ini Masih Diselenggara oleh Rozaliah Mokhtar

Wednesday, January 28, 2015

Ya Allah… Seandainya telah engkau catatkan… Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami…. agar kemesraan itu abadi… Dan ya Allah… ya tuhanku yang maha mengasihi… Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ketepian yang sejahtera dan abadi…


Tetapi ya Allah… Seandainya telah engkau takdirkan… dia bukan miliku… Bawalah ia jauh dari pandanganku… Luputkanlah ia dari ingatanku… Dan peliharalah aku dari kekecewaan….


Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti… Berikanlah aku kekuatan… Melontar bayangannya jauh ke dada langit… Hilang bersama senja nan merah… agar aku bahagia… Walaupun tanpa bersama dengannya…


Dan ya Allah yang tercinta… Gantillah yang telah hilang… Tumbuhkanlah kembali yang telah patah… Walaupun tidak sama dengan dirinya…


Ya Allah ya tuhanku… Pasrahkanlah aku dengan takdirmu… Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan… Adalah yang terbaik buat ku… kerana Engkau maha mengetahui… Segala yang terbaik buat hamba Mu ini…


Ya Allah… Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku… Di dunia dan di akhirat… Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini… Jangan engkau biarkan aku sendirian… Di dunia ini mahupun di akhirat… Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran… Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman… Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup… Ke jalan yang Engkau redhai… dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh….


Amin.. Ya Rabbal A’lamin.

macam-macam perasaan yang timbul kala ini




assalamualaikum w.b.t...selamat malam buat semua ^^
sudah lama tak menulis di sini, rasa rindu ..alhamdulillah, masih diberi kesempatan untuk hidup,agar diri dapat menginsafi dosa-dosa kelmarin,dan cekal untuk menggapai redhaNYA..rasa sangat jauh,namun, berdoa moga tak jauh dr kemantapan iman dan sentiasa dipelihara akhlak..

“Men desire beauty in a woman but they admire modesty. Beauty fades but character stays. After a while the most beautiful woman looks average, but the pious increase in beauty each day.“ -Imam Muhammad al Baqir- 

Allah menghantar ujian berupa perasaan yang makin kelam..
semakin dicari, makin menghilang..
moga Allah sudi bantu hamba hina bermujahadah,
mujahadah dalam mendamba cinta Allah dan RasulNya..

baru-baru ini, perasaan ini jadi tak menentu..
rasa sangat "risau" dengan nasib diri pada hidup yg akan mendatang..
namun, bila dikenang nikmat yang belum disyukuri,
malu untuk meminta..namun sangat yakin yang Allah itu MAHA AGUNG :)

Allah duga, tapi Allah tetap cinta ♥
yakinlah !!

InsyaAllah :)

Ya Allah, baru-baru ini aku ada buat keputusan,
ku harap keputusan ini mendapat redhaMU..
jika Engkau izinkan ianya berlaku, InsyaAllah,..
aku redha menerimanya...

aku ingin belajar drpd masa lalu yang "karam",
aku tak mahu melakukan perkara yang salah itu lagi,
pandulah jiwaku dalam menggapai redhaMU..

pertemukanlah dalam jalan yang penuh dengan keredhaanMU,
Hanya redhaMU menjadi dambaan hati..







assalamualaikum....selamat malam kepada semua warga blogger yang singgah ke blog saya...malam ne saya akan menulis sebuah luahan hati seorang insan yang bernama kekasih....kadang2 terlintas d fikiran napa mesti kita mencintai n dicintai?jawapannya semua ada pada diri kita....kita sebagai hamba ALLAH tak perna terlepas dr ingin di cintai n d sayang oleh insan yang bernama lelaki,sama seperti saya juga...ALLAH ciptakan kita berpasang2 di muka bumi ini...dengan ikatan yang sah n suci iaitu ikatan suami isteri,bukan pasangan couple...inilah lumrah sekarang bercinta sebelum kahwin...nak tahu apa cerita sebenarnya jom kita baca...kisah ini tak ada kaitan dengan sesiapapn mahupun diri saya...just nak buat perkongsian untuk anda semua...saya harap dengan cerita ini mampu membuka mata kita semua...bahwa cinta itu tak selamanya akan bersama...melainkan cinta yang benar2 mendapat keredhan darinya...Amin...hehe sungguh panjang kata2 ne tau...bh saya hnya menggunakan nma saya sebagai title dalam cerita ne...hehe nak jadi pelakon jap je...hehe





ya allah berikan aku kekuatan serta kesabaran dalam menghadapi ujian drmu.....hurm rasa2nya ssh kah kalau orang tue berterus terang dengan kita,ndak payahlah mahu menyembunyikan sesuatu dr kita....allah itu ndak perna tdr...allah akan buka semua apa yang kita lakukan d belakang hambanya...walaupun seseorang itu bukan halal di sisi kita....ya allah baru pulak ku tahu...(sabar2 roza ku tahu dirimu sentiasa bersabar,hanya tuhan saja yang tahu....inilah beruntungnya orang yang selalu d tipu n dikhinati ne kan....akhirnya allah beri petunjuk pada kita...alhamdulillah ya allah engkau berikn hamba petunjuk....amin...)

bukan apa,aku tak memburukan sesiapa,sebabnya orang ne ku sangat2 sayang n cintai....tak thulah apa motifnya dia buat aku mcm ne....kalau tak suka cakap jak tak suka tak payah nak tipu2 orang dr belakang....dah banyak kali dia buat macam ne dengan aku...tapi aku masih bersabar,coz engkau yang ku sayang....ya allah sanggupnya dia buat mcm ne dengan aku...inilah sebabnya kalau kita percaya 100%...hurm...

"cinta memang mampu membuat seseorang itu menunggu lebih lama,tetapi kadangkala kita harus mencintai dirimu juga dengan menyedari bila dirimu harus pergi atau melepaskan cinta itu pergi"

kalau difikirkan apa lagi yang nak dia sembunyikan dari aku,kata sehidup semati n bla.bla.....aduina ndak tahulah lepas ne apa lagi yang dia cakap dengan perempuan2 yang di kenal,ari tue cakap aku ne kajen ar,na lepas ne msti dia cakap aku ne neneknya...huhuuhuhuhu sakitnya ati...hnya tuhan jak yang tahu...dahlah buat acount fb banyak...kenapa susah sangat mahu jujur ne....

memanglah jika aku di bandingkan dengan perempuan yang engkau kenal tue,memang aku jauh lebih baik dari mereka,mereka lebih cantik alim solehah n sebagainya....dengan aku ne apalah yang ada...hanya perempuan bla ko perlukan bru ko datang....ya allah hanya engkau saja yang mengetahui apa yang ku alami saat ini...

aku ingin cuba menjadi seperti ini di hadapanmu....

aku yang sentiasa tersenyum riang di hadapanmu, ketahuilah dia sering menyapu air matanya tatkala sendirian..

aku yang sentiasa menyuntik kata-kata semangat dan
perangsang kepadamu, ketahuilah tatkala itu dia sedang menyulam hatinya yang retak seribu..

aku yang sentiasa kelihatan kuat di hadapanmu, ketahuilah dialah yang sentiasa mengadu lemah di hadapan penciptanya.

seseorang yang ketawanya menceriakan harimu, ketahuilah tatkala itu dia sedang membalut luka di dadanya..

p/s :ku sentiasa cuba untuk bangkit, cuba untuk kuat, cuba untuk kembali, cuba untuk tabah dan yang pasti dia mampu untuk kembali gembira dan bahagia seperti insan lain..♥♥

dan aku mesti kuat untuk menghadapi sesuatu kemungkinan yang akan datang

Kᴇᴋᴇᴄᴇᴡᴀᴀɴ Bᴜᴋᴀɴ Pᴇɴɢʜᴀʟᴀɴɢ Kɪᴛᴀ Uɴᴛᴜᴋ TᴇƦᴜS Bᴀɴɢᴋɪᴛ.. Tᴇᴛᴀᴘɪ ᴋᴇᴋᴇᴄᴇᴡᴀᴀɴʟᴀʜ Yᴀɴɢ Mᴇɴᴊᴀᴅɪ

GᴜƦᴜ Kᴇᴘᴀᴅᴀ Kɪᴛᴀ Uɴᴛᴜᴋ Mᴇɴᴀɴᴀᴍ Bᴇɴɪʜ Dᴀɴ Sᴇᴍᴀɴɢᴀᴛ Dᴀʟᴀᴍ Hᴀᴛɪ Uɴᴛᴜᴋ Bᴀɴɢᴋɪᴛ Kᴇᴍʙᴀʟɪ

Mᴇɴᴀɴᴀᴍ SᴇƦᴛᴀ Mᴇᴍʙɪɴᴀ Sᴇᴍᴜʟᴀ Aᴘᴀ Yᴀɴɢ Tᴇʟᴀʜ Hɪʟᴀɴɢ..

Jᴀɴɢᴀɴ BᴇƦSᴇᴅɪʜ Uɴᴛᴜᴋ ᴋᴇʜɪʟᴀɴɢᴀɴ Yᴀɴɢ Kɪᴛᴀ ʜᴀᴅᴀᴘɪ KᴇƦᴀɴᴀ Tᴜʜᴀɴ ɪᴛᴜ Aᴅɪʟ ᴅᴀɴ PᴀSᴛɪ Aᴋᴀɴ

Mᴇɴɢɢᴀɴᴛɪᴋᴀɴɴʏᴀ Dᴇɴɢᴀɴ Yᴀɴɢ Lᴇʙɪʜ Bᴀɪᴋ DᴀƦɪᴘᴀᴅᴀ Yᴀɴɢ Sᴇʙᴇʟᴜᴍɴʏᴀ.. ♥ INNALLAHAMA'ANA 

 mungkin aku tidak sempurna di matamu sehingga engkau mencari cinta yang lain....mungkin dengan jarak ini juga engkau mahukan insan lain dalam perhubungan kita...tak tahulah...kenapa engkau sanggup buat aku macam ne...aku sanggup lepaskan semuanya demi engkau,ya ALLAH aku tidak cukup kuat untuk membahaskan semuanya...hanya engkau saja yang maha mengetahui...


jangan di sangkah panas sampai ke petang,rupanya hujan d tengah hari...

BiLa KiTa CiNtA KiTa AkAn SaKiT
BiLa kItA SaKiT kItA bEnCi
BiLa kItA bEnCi kItA CuBa MeLuPaKaN
BiLa kItA CuBa MeLuPaKaN kItA mUlA RiNdU
BiLa kItA mUlA RiNdU KiTa hArAp CiNtA lain ItU dAtAnG
TaPi tIdAk mUnGkIn RaSa YaNg SaMa
Dan ketahuilah Tiada Cinta Yang Kekal Melainkan Cinta Allah

bukan kata diri ini sempurna dan tak punya kekurangan,terlalu banya kekurang pada diri ini sehinggalah terlalu hina di matamu....

maka amat2 MUSTAHIL untuk kita NAMPAK KEBAIKANNYA
Andai KEBURUKAN & KEKURANGAN yang kita CARI dalam diri seseorang,

Tetapi, jika kita sedia MENERIMA kekurangan seseorang, pasti kita akan nampak seluruh KEBAIKANNYA
KEKURANGANNYA DIREDHAI, KELEBIHANNYA DISYUKURI

Dan janganlah mudah MENGHUKUM seseorang di atas KESILAPANNYA.. Kelak kita akan BUTA dengan KESILAPAN & KEKURANGAN diri kita..



bukan aku tak setia menantimu serta menyayangimu...dirimu tahu aku bagaimana,walaupun sudah engka buang jauh diriku,aku sentiasa menantimu n mempertahankan hubungan ini...apa lagi yang tak perna membuatkan diriku tidak cukup untuk mu...semua keinginan mu ku turutkan...kadang2 ku terfikir kenapa harus engkau lakukan ini terhadapku,adakah engkau merasa bosan terhadap cinta yang selama ini ku berikan padamu...ku tak perna mengenal erti penat lelah untuk terus berada di sisimu...aku tak seperti perempuan lain,aku setia menantimu walaupun engkau sering memberikan ku harapan yang sia2...ku tahu pengorbanan mu selama ini terlalu besar dan aku sangat menghargi apa yang engkau berikan padaku 


Hanya mampu ku bersabar


Disebalik "air mata", pasti akan datang "senyuman" ‿♥
Disebalik "luka", pasti akan datang "penyembuh" 
‿♥
Disebalik "kesabaran", pasti datang "kebahagiaan" 
‿♥
Disebalik "kesulitan" pasti datang "kemudahan" 
‿♥

Sesungguhnya Allah Bersama Hamba-hambanya yang SABAR

mungkin hanya seperti ini

SUATU HARI nanti..
seseorang akan HADIR ke dalam hidupmu, dan menyintaimu seperti mana yang kamu MAHU..^_*

Jika suatu hari itu, adalah hari ini...bersyukurlah..
Jika suatu hari itu, adalah semalam, TETAP bersyukurlah..
NAMUN,,
jika suatu hari itu, adalah esok.. atau mungkin hari3 yang seterusnya.................
BERSABARLAH...

Masa itu tetap akan HADIR dengan izin NYA..jika tidak di sini, di SYURGA ALLAH hendaknya.. usah DIKUTIP lagi serpihan KACA..sabarlah sehingga kau temukan PERMATA..CINTA itu INDAH pabila telah TIBA masa dan haknya... ^__^


bukan aku tak setia menantimu,engkau tahu berapa ku setia n berharap engkau jujur kepadaku,tak salah kalau kita bersikap jujur dengan orang,malahan diberikan pahala lg oleh yang maha esa...

aku selalu berharap kepada pemilik tulang rusukku...

Kepada pemilik tulang rusukku. Akan ku mencari dan mendapatkanmu. Akan ku sentiasa menanti dan berdoa agar dipertemukan denganmu. Jika bukan di sini, mungkin di syurga nanti :) ♥♥

Aku harap dia adalah seorang yang baik akhlaknya dan kuat imannya ^_^

Wahai para gadis yang resah menunggu, jangan menangis atau bersedih tentang jodohmu...

InsyaAllah Dia akan temukanmu dengan pemilik tulang rusukmu bila sudah tiba masanya...

Dalam waktu itu, teruskan menanti dan menjadi yang terbaik buatnya..


dan aku tak perna mengharapakn dirimu sempurna,cukup hanya kekurangan itulah yang aku inginkan darimu....


Saya Tak Perlu Wajah handsome Awak..!
Saya Tak Perlu Duit Berjuta2 Awak...!
Saya Tak Perlu Kereta Mewah Awak....!
Saya Tak Perlu Pangkat Tinggi Awak.....!
Saya Tak Perlu Populariti Awak.....!
Yang Saya Perlu Hanyalah Ketulusan Hati Awak Mencintai Saya...!
Yang Saya Perlu Agama Awak....!
Dengan Agama tu Awak Dapat Bimbing Saya...!
Saya Nak Jadi Bidadari Awak di Dunia Dan Di Syurga Nanti..! 








semua insan mempunyai harapan yang tinggi untuk meletakakn rasa cinta itu akan kekal ke syurga ALLAH,dan begitulah juga aku....mengimpikan cinta hingga ke syurga,namun kena diri d persiapankan dengan amal soleh 


  cinta sampai syurga

Ya ALLAH..
Jika aku jatuh cinta, jagalah hatiku agar tidak berpaling daripada_Mu
Ya Allah ..
Aku rindukan dye..maka jadikan rinduku kerana_Mu Ya Allah ,
Jauhkanlah daku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepada_Mu..

Ternyata kini aku semakin mengerti, jauh ini bukan untuk menghukumku tetapi jauh ini untuk MENJAGA aku dan dia;
:: bjanji utk BERUBAH menjadi yg lebih baik..
:: bjanji utk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..
:: bjanji utk MENCINTAI Pencipta kami lebih dr segalanya..
:: bjanji utk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..

aku dan dia yakin dengan izin_Mu bila tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yg diredhai_Mu.

Syukur Ya Allah kerana kasih sayang_Mu bertautnya dua hati..Ya Allah semoga hubungan ini berkekalan hingga ke JANNAH!
Amin Ya Rabbal A'lamin..

Hijrah Cintaku



Malam itu lunak. Tanpa dikaburkan bait irama yang disangka nan indah. Diserakkan bersama rasa malu. Puncak akhlak itu kian tertinggi, antara dua keping jiwa. Berkorban rasa pinta direnyaikan. Bilakan saat terindah itukan terjaga. Teruskan terpelihara, lamanya hingga usai siap siagalah mereka. Dalam hati sang pendoa, sentiasa rasa terhibur. Pada resah yang bersinggah. Pada kelu sendu, direlungi titisan air matanya.
Tahajjud malam hari kan mendekatkan yang jauh. Yakin dan tulus. Semakin tunduk dan mendekatlah sayup doa yang sama. Meminta untuk dijauhi. Memohon agar hati tidak sesekali dicemari.
Mempercayai bisik harap. Sentiasa ia bersuara. Kerap dan sentiasa pinta dijauhkan. Sebelum waktunya. Sungguh, jiwa-jiwa yang mencintai keredhaan Tuhannya. Tidak sesekali inginkan kalimat indah. Terpacul penuh mudah. Tertulis penuh bait. Ia mahu untuk disimpan. Iakan mahu untuk dihijab. Iakan sentiasa gamang. Pada gerun takut pada zina. Bukankah terindahnya kerna menjauhi kotor dan keji? Dan sering hati dan segala anggota meneguk terus, ungkap-ungkap suci dan telus dari Tuhannya.
“Demikianlah supaya kami memalingkan daripadanya kemungkaran dan kekejian. Sesungguhnya Yusuf itu termasuk hamba kami yang terpilih.”  (Yusuf, 24)

Seribu musim pun akan terus berlalu. Saat fikir tiada lagi akan sebuah penantian. Jauh dari dasar hati, mahu iakan muncul di akhirnya. Sungguh, tetapnya hati itu. Kerna tetapnya istikharah yang berdesir. Pada wajah yang tak pernah nampak, pada suara yang tak pernah tersurat.
Menjauhi corong emosi. Bergetar pada sebelahnya nafsu yang maha keji. Menyiratkan malu yang bertemu. Sujud terindah dan tertulislah kedekatan sebuah taqdir. Akan sebuah rindu terindah. Tersiksa kerna berusahanya dari sisi halal. Terperit kerana doanya tak pernah menipis. Tersedu sedan kerna memilih simpang yang sulit namun penuh tulus dengan bait keimanan haqiqi. Demi semata-mata meraih RedhaNya. Kerna rasa padaNya adalah yang utama dan pertama! Lantas, jalan itu dilalui.
Berusaha sentiasa perlu bermuhasabah. Usah sampai segalanya nampak putih dan gebu. Sedang syariat bersuara serak menafi rindu di qalbu. Memilih untuk mencintai. Umpama berkorban tanpa henti. Umpama menanti suatu yang pasti. Bukankah?
Malam akan sentiasa mendatang. Bingit menyiksa hingga kapan pun hilang bicara. Menulis rangkap bisa buat hati yang menanti. Bernafasnya DEMI dan HANYA Ilahi. Simpang kanannya bercahaya. Sulit. Pandanglah ke hadapan.
Kesulitan takkan pernah berubah pada namanya. Ia kan sentiasa bersifat sukar. Ianya berduri. Ianya perlu iman tebal di hati. Ianya perlu redha ayah dan ibu yang dicintai. Ia juga, sentiasa melukis pada sebuah kanvas hijrah. Kepada kebaikan. Kepada kesempurnaan.
“Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang AKU, Maka (jawablah), bahwasanya AKU adalah dekat. AKU mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, Maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran.” (Baqarah, 186)

Friday, July 20, 2012

Sendiri Itu Terapi .



Siapa kata sendiri itu tidak bahagia? Tidak menggembirakan? Zahirnya, orang mungkin nampak seseorang yang bersendirian itu menyedihkan kerana kekosongan tanpa ditemani. Namun, pada hakikatnya mereka yang bersendiri itu lebih bahagia sebenarnya.

Bila sendiri, kita mempunyai banyak ruang untuk muhasabah diri. Biarpun sendiri, kita tetap takkan berada dalam relung kesunyian. Kerana dengan bersendiri, kita mampu merasai kehadiranNya di sisi kita. SubhanaAllah! Mampu untuk merasa redup kasihNya yang lagi menenangkan.

Sendiri, mengajar kita untuk memperbaiki diri sendiri tanpa gangguan dan halangan daripada mereka-mereka.

Sendiri itu terapi. Terapi untuk menguatkan iman. Terapi untuk perbaiki hubungan dengan Sang Pencipta. Terapi untuk memperbaiki habluminnanas (hubungan sesama manusia). Terapi untuk membetulkan setiap yang sumbang.

Kerana, dengan bersendiri, seseorang mampu untuk berfikir dengan rasional tentang segala hal duniawi mahupun ukhrawi. Mampu membuatkan seseorang mencari kembali dirinya yang telah hilang. Mampu menilai antara kaca dan permata. Mampu membezakan antara hitam dan putih.

Sendiri itu juga terapi untuk menghapuskan parut-parut dosa yang dilakukan. Apa gunanya berteman seandainya diulit dengan cengkaman dosa? Tentulah hati takkan tenang apabila dosa-dosa tersebut menghantui. Astargfirullahalazim...

Sesungguhnya, sendiri itu terapi yang indah. Terlalu indah bagi mereka yang benar-benar memahami istilah sendiri. Allah SWT ciptakan sendiri itu untuk mengembalikan semula hambaNya yang 'hilang'. Dia biarkan kamu yakni insan yang terpilih untuk bersendiri hanya semata-mata inginkan kamu kembali ke jalanNya. Bukan untuk menghukum kamu. Sebaliknya, untuk menyatakan kasih sayangNya kepada hamba-hambaNya.

Jadi, janganlah bersedih apabila sendiri. Bersangka baiklah dengan Allah. 

Allah SWT berfirman:

"Aku akan bersama (mengikut) sangkaan hamba-hambaKu. Maka hendaklah kamu bersangka dengan apa yang kamu inginkan" (Hadis Qudsi Riwayat At-Thabrani)

Percayalah, setiap keadaan atau peristiwa itu mempunyai hikmah yang kadangkala dapat kita fikir sendiri (namun kadangkala hikmah itu tidak dapat difikir oleh kita manusia biasa). Ingat, Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita.

"...boleh jadi kamu membenci sesuatu sedangkan ia baik untukmu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu sedangkan ia buruk untukmu. Allah mengetahui sedangkan kamu tidak tahu."
(Surah al-Baqarah, ayat 216)

Biarlah kita buruk dan hina pada pandangan manusia, namun cantik dan suci pada pandangan Allah SWT :)

Wallahualam...

sabar wahai roza



Dahulu aku terfikir bahawa 'menangis' ialah tanda diri ini lemah. Tetapi sebenarnya ada hikmah di sebalik tangisanku kali ini. Baru ku sedar nikmat air mata dan kesedihan yang ku alami ini mendekatkan diriku pada yang lebih layak iaitu Allah SWT.

Kini ku merasai cinta dan kasih sayang Allah, lebih berharga dan manis daripada segala-galanya. 'Kehilangan' itu rupanya aku lalui supaya aku merasai satu 'pertemuan' yang hakiki iaitu dengan Allah. Allah mahu mengujiku dengan menjauhkan ku dengan orang yang ku sayangi, kerana Allah mahu diriku dekat dengannya.

Seandainya kesedihan yang teramat sangat ini membuatkan ku rindu untuk bertemu denganNya, aku redha dan pasrah kerana Allah lebih ku cintai lebih daripada segala yang ada di langit dan di bumi.

Aku juga yakin, semua ini pasti berakhir kerana ku yakin yang 'dia' sedang menungguku dan pasti menjemputku pada suatu saat nanti. Aku yakin dengan ayat Allah SWT ini,

"Perempuan-perempuan yang keji untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji (pula), sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik (pula). Mereka itu bersih dari apa yang dituduhkan orang. Mereka memperoleh ampunan dan rezeki yang mulia (syurga)."
(Surah an-Nur, ayat 26)



Walau bukan di dunia yang fana ini, insya-Allah, dengan berkat kesabaran, pasti di syurga nanti bersatu juga. Andai sudah ditakdirkan jodoh dengan dia, tiada apa yang dapat mengubahnya kerana Allah Maha Berkuasa. Hanya dengan sedikit kesabaran dan doa yang tidak putus, Allah pasti membalasnya dengan kebahagiaan yang lebih bermakna.

"Mereka itu semuanya akan dibalas dengan mendapat tempat yang tinggi di Syurga disebabkan kesabaran mereka, dan mereka pula akan menerima penghormatan dan ucapan selamat di dalamnya"
(Surah al-Furqan, ayat 75)

Cinta yang ada di dalam hati adalah anugerah daripada Allah SWT. Allah menguji hambaNya kerana sayang kepada hambaNya. Allah mahu cinta yang dianugerahkan ini dijaga dan dikawal dengan sebaiknya. Bukannya untuk dirosakkan dengan hawa nafsu dan menodainya dengan larangan-larangan yang dibenciNya.

Allah mengajar diriku erti KESABARAN yang selama ini aku tidak berapa fahami. Memang betul, kesabaran mengajar erti hidup.

Aku yakin dengan Allah SWT. Moga Allah permudahkan segala urusan. Cinta yang ikhlas dan abadi memang sukar untuk dimiliki kerana ia hanya layak untuk orang yang bersabar dan berserah diri kepada Allah. Moga diriku tergolong dalam kalangan orang yang sabar.

"Sesungguhnya Aku membalas mereka pada hari ini (dengan sebaik-baik balasan) disebabkan kesabaran mereka; sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang berjaya".
(Surah al-Mu'minun, ayat 111)

Sunday, May 13, 2012

hanya tuhan yang tahu



assalamualaikum....selamat malam kepada semua warga blogger yang singgah ke blog saya...malam ne saya akan menulis sebuah luahan hati seorang insan yang bernama kekasih....kadang2 terlintas d fikiran napa mesti kita mencintai n dicintai?jawapannya semua ada pada diri kita....kita sebagai hamba ALLAH tak perna terlepas dr ingin di cintai n d sayang oleh insan yang bernama lelaki,sama seperti saya juga...ALLAH ciptakan kita berpasang2 di muka bumi ini...dengan ikatan yang sah n suci iaitu ikatan suami isteri,bukan pasangan couple...inilah lumrah sekarang bercinta sebelum kahwin...nak tahu apa cerita sebenarnya jom kita baca...kisah ini tak ada kaitan dengan sesiapapn mahupun diri saya...just nak buat perkongsian untuk anda semua...saya harap dengan cerita ini mampu membuka mata kita semua...bahwa cinta itu tak selamanya akan bersama...melainkan cinta yang benar2 mendapat keredhan darinya...Amin...hehe sungguh panjang kata2 ne tau...bh saya hnya menggunakan nma saya sebagai title dalam cerita ne...hehe nak jadi pelakon jap je...hehe


ya allah berikan aku kekuatan serta kesabaran dalam menghadapi ujian drmu.....hurm rasa2nya ssh kah kalau orang tue berterus terang dengan kita,ndak payahlah mahu menyembunyikan sesuatu dr kita....allah itu ndak perna tdr...allah akan buka semua apa yang kita lakukan d belakang hambanya...walaupun seseorang itu bukan halal di sisi kita....ya allah baru pulak ku tahu...(sabar2 roza ku tahu dirimu sentiasa bersabar,hanya tuhan saja yang tahu....inilah beruntungnya orang yang selalu d tipu n dikhinati ne kan....akhirnya allah beri petunjuk pada kita...alhamdulillah ya allah engkau berikn hamba petunjuk....amin...)

bukan apa,aku tak memburukan sesiapa,sebabnya orang ne ku sangat2 sayang n cintai....tak thulah apa motifnya dia buat aku mcm ne....kalau tak suka cakap jak tak suka tak payah nak tipu2 orang dr belakang....dah banyak kali dia buat macam ne dengan aku...tapi aku masih bersabar,coz engkau yang ku sayang....ya allah sanggupnya dia buat mcm ne dengan aku...inilah sebabnya kalau kita percaya 100%...hurm...

"cinta memang mampu membuat seseorang itu menunggu lebih lama,tetapi kadangkala kita harus mencintai dirimu juga dengan menyedari bila dirimu harus pergi atau melepaskan cinta itu pergi"

kalau difikirkan apa lagi yang nak dia sembunyikan dari aku,kata sehidup semati n bla.bla.....aduina ndak tahulah lepas ne apa lagi yang dia cakap dengan perempuan2 yang di kenal,ari tue cakap aku ne kajen ar,na lepas ne msti dia cakap aku ne neneknya...huhuuhuhuhu sakitnya ati...hnya tuhan jak yang tahu...dahlah buat acount fb banyak...kenapa susah sangat mahu jujur ne....

memanglah jika aku di bandingkan dengan perempuan yang engkau kenal tue,memang aku jauh lebih baik dari mereka,mereka lebih cantik alim solehah n sebagainya....dengan aku ne apalah yang ada...hanya perempuan bla ko perlukan bru ko datang....ya allah hanya engkau saja yang mengetahui apa yang ku alami saat ini...

aku ingin cuba menjadi seperti ini di hadapanmu....

aku yang sentiasa tersenyum riang di hadapanmu, ketahuilah dia sering menyapu air matanya tatkala sendirian..

aku yang sentiasa menyuntik kata-kata semangat dan
perangsang kepadamu, ketahuilah tatkala itu dia sedang menyulam hatinya yang retak seribu..

aku yang sentiasa kelihatan kuat di hadapanmu, ketahuilah dialah yang sentiasa mengadu lemah di hadapan penciptanya.

seseorang yang ketawanya menceriakan harimu, ketahuilah tatkala itu dia sedang membalut luka di dadanya..

p/s :ku sentiasa cuba untuk bangkit, cuba untuk kuat, cuba untuk kembali, cuba untuk tabah dan yang pasti dia mampu untuk kembali gembira dan bahagia seperti insan lain..♥♥

dan aku mesti kuat untuk menghadapi sesuatu kemungkinan yang akan datang

Kᴇᴋᴇᴄᴇᴡᴀᴀɴ Bᴜᴋᴀɴ Pᴇɴɢʜᴀʟᴀɴɢ Kɪᴛᴀ Uɴᴛᴜᴋ TᴇƦᴜS Bᴀɴɢᴋɪᴛ.. Tᴇᴛᴀᴘɪ ᴋᴇᴋᴇᴄᴇᴡᴀᴀɴʟᴀʜ Yᴀɴɢ Mᴇɴᴊᴀᴅɪ

GᴜƦᴜ Kᴇᴘᴀᴅᴀ Kɪᴛᴀ Uɴᴛᴜᴋ Mᴇɴᴀɴᴀᴍ Bᴇɴɪʜ Dᴀɴ Sᴇᴍᴀɴɢᴀᴛ Dᴀʟᴀᴍ Hᴀᴛɪ Uɴᴛᴜᴋ Bᴀɴɢᴋɪᴛ Kᴇᴍʙᴀʟɪ

Mᴇɴᴀɴᴀᴍ SᴇƦᴛᴀ Mᴇᴍʙɪɴᴀ Sᴇᴍᴜʟᴀ Aᴘᴀ Yᴀɴɢ Tᴇʟᴀʜ Hɪʟᴀɴɢ..

Jᴀɴɢᴀɴ BᴇƦSᴇᴅɪʜ Uɴᴛᴜᴋ ᴋᴇʜɪʟᴀɴɢᴀɴ Yᴀɴɢ Kɪᴛᴀ ʜᴀᴅᴀᴘɪ KᴇƦᴀɴᴀ Tᴜʜᴀɴ ɪᴛᴜ Aᴅɪʟ ᴅᴀɴ PᴀSᴛɪ Aᴋᴀɴ

Mᴇɴɢɢᴀɴᴛɪᴋᴀɴɴʏᴀ Dᴇɴɢᴀɴ Yᴀɴɢ Lᴇʙɪʜ Bᴀɪᴋ DᴀƦɪᴘᴀᴅᴀ Yᴀɴɢ Sᴇʙᴇʟᴜᴍɴʏᴀ.. ♥ INNALLAHAMA'ANA 

 mungkin aku tidak sempurna di matamu sehingga engkau mencari cinta yang lain....mungkin dengan jarak ini juga engkau mahukan insan lain dalam perhubungan kita...tak tahulah...kenapa engkau sanggup buat aku macam ne...aku sanggup lepaskan semuanya demi engkau,ya ALLAH aku tidak cukup kuat untuk membahaskan semuanya...hanya engkau saja yang maha mengetahui...


jangan di sangkah panas sampai ke petang,rupanya hujan d tengah hari...

BiLa KiTa CiNtA KiTa AkAn SaKiT
BiLa kItA SaKiT kItA bEnCi
BiLa kItA bEnCi kItA CuBa MeLuPaKaN
BiLa kItA CuBa MeLuPaKaN kItA mUlA RiNdU
BiLa kItA mUlA RiNdU KiTa hArAp CiNtA lain ItU dAtAnG
TaPi tIdAk mUnGkIn RaSa YaNg SaMa
Dan ketahuilah Tiada Cinta Yang Kekal Melainkan Cinta Allah

bukan kata diri ini sempurna dan tak punya kekurangan,terlalu banya kekurang pada diri ini sehinggalah terlalu hina di matamu....

maka amat2 MUSTAHIL untuk kita NAMPAK KEBAIKANNYA
Andai KEBURUKAN & KEKURANGAN yang kita CARI dalam diri seseorang,

Tetapi, jika kita sedia MENERIMA kekurangan seseorang, pasti kita akan nampak seluruh KEBAIKANNYA
KEKURANGANNYA DIREDHAI, KELEBIHANNYA DISYUKURI

Dan janganlah mudah MENGHUKUM seseorang di atas KESILAPANNYA.. Kelak kita akan BUTA dengan KESILAPAN & KEKURANGAN diri kita..



bukan aku tak setia menantimu serta menyayangimu...dirimu tahu aku bagaimana,walaupun sudah engka buang jauh diriku,aku sentiasa menantimu n mempertahankan hubungan ini...apa lagi yang tak perna membuatkan diriku tidak cukup untuk mu...semua keinginan mu ku turutkan...kadang2 ku terfikir kenapa harus engkau lakukan ini terhadapku,adakah engkau merasa bosan terhadap cinta yang selama ini ku berikan padamu...ku tak perna mengenal erti penat lelah untuk terus berada di sisimu...aku tak seperti perempuan lain,aku setia menantimu walaupun engkau sering memberikan ku harapan yang sia2...ku tahu pengorbanan mu selama ini terlalu besar dan aku sangat menghargi apa yang engkau berikan padaku 


Hanya mampu ku bersabar


Disebalik "air mata", pasti akan datang "senyuman" ♥
Disebalik "luka", pasti akan datang "penyembuh" ♥

Disebalik "kesabaran", pasti datang "kebahagiaan" ♥

Disebalik "kesulitan" pasti datang "kemudahan" ♥


Sesungguhnya Allah Bersama Hamba-hambanya yang SABAR

mungkin hanya seperti ini

SUATU HARI nanti..
seseorang akan HADIR ke dalam hidupmu, dan menyintaimu seperti mana yang kamu MAHU..^_*

Jika suatu hari itu, adalah hari ini...bersyukurlah..
Jika suatu hari itu, adalah semalam, TETAP bersyukurlah..
NAMUN,,
jika suatu hari itu, adalah esok.. atau mungkin hari3 yang seterusnya.................
BERSABARLAH...

Masa itu tetap akan HADIR dengan izin NYA..jika tidak di sini, di SYURGA ALLAH hendaknya..♥ usah DIKUTIP lagi serpihan KACA..sabarlah sehingga kau temukan PERMATA..CINTA itu INDAH pabila telah TIBA masa dan haknya... ^__^


bukan aku tak setia menantimu,engkau tahu berapa ku setia n berharap engkau jujur kepadaku,tak salah kalau kita bersikap jujur dengan orang,malahan diberikan pahala lg oleh yang maha esa...

aku selalu berharap kepada pemilik tulang rusukku...

Kepada pemilik tulang rusukku. Akan ku mencari dan mendapatkanmu. Akan ku sentiasa menanti dan berdoa agar dipertemukan denganmu. Jika bukan di sini, mungkin di syurga nanti :) ♥♥

Aku harap dia adalah seorang yang baik akhlaknya dan kuat imannya ^_^

Wahai para gadis yang resah menunggu, jangan menangis atau bersedih tentang jodohmu... ♥
InsyaAllah Dia akan temukanmu dengan pemilik tulang rusukmu bila sudah tiba masanya... ♥
Dalam waktu itu, teruskan menanti dan menjadi yang terbaik buatnya..


dan aku tak perna mengharapakn dirimu sempurna,cukup hanya kekurangan itulah yang aku inginkan darimu....


Saya Tak Perlu Wajah handsome Awak..!
Saya Tak Perlu Duit Berjuta2 Awak...!
Saya Tak Perlu Kereta Mewah Awak....!
Saya Tak Perlu Pangkat Tinggi Awak.....!
Saya Tak Perlu Populariti Awak.....!
Yang Saya Perlu Hanyalah Ketulusan Hati Awak Mencintai Saya...!
Yang Saya Perlu Agama Awak....!
Dengan Agama tu Awak Dapat Bimbing Saya...!
Saya Nak Jadi Bidadari Awak di Dunia Dan Di Syurga Nanti..! 

untukmu yang ku kenali....ketahuilah oleh mu bahwa tiada insan yang sempurna di dunia ne,jika aku bukan pilihan hatimu aku redha ngan ketentuannya...dan ku takkan perna berubah hati untukmu,n kn kuteruskan mencintaimu wlupun engkau menjadi milik insan yang lain...

bila hati ini engkau sakiti...


Assalamualaikum....inilah kehidupan yang sebenar kena tabah menjalani kehidupan walaupun kekadang d sakiti....ALLAH maha mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya..apapn kena sabar dan redha saja menghadapi ujian yang kian mendatang...senyum tak perlu kata apa-apa..hehehe...hidup ini ibarat roda,kadang2 d bawah,kadang2 d atas...

roza2 mesti sabar ya sebab semuanya itu ujian dari ALLAH, kita kena yakin dengan semua yang ALLAH berikan pada kita...insyaALLAH ada hikmah yang tersembunyi yang ALLAh berikan untuk mu....

"InsyaAllah, bersabar dan terus bersabar..
moga Allah memberikan KEKUATAN utk kita meneruskan kehidupan kita dan menjadi org yg berSABAR..ada hikmah di penghujungnya..percayalah ^_^ InsyaAllah..~

satu kemungkinan yang besar akan terjadi

‎~ Jangan terlalu lama menangisi apa yg telah terjadi. Hal yg kamu tangisi saat ini mungkin hal yang akan kamu syukuri suatu saat nanti...:)

InsyaAllah..~


setiap kata yang engkau ungkapan tak perna ku melupakannya...walaupun ku cuba sedaya upaya

 untuk melupakannya..

"kadang2 sekeras manapun kita berusaha untuk melupakan seseorang namun kita pasti akan

  mengingati setiap kata2 yg pernah dia ucapkan"

dalam hatiku berkata.....mybe aku tak cukup semourna d matanya,sbbnya dia ada suka orang lain sdh,jadi tuelah dia rsa mmg dia akan lebih memihak d sna dr aku...

apa2pun sabar dan redha jak yang mampu ku lakukan sekarang ne....ya ALLAH kekadang diri ini tak boleh menipu,air mata ini tak blh d thn untuk tak menitiskannya...namun apakan daya aku hanya manusia biasa....setiap perhubungan takkan ada yang kekal melainkan pada ALLAH saja....

kesetiaanku
Kesetiaan menghalangi
Kupindah ke lain hati
Dan tak ingin ku melukai

Mendambakan cinta ini
Hanya kekalnya denganmu
Tapi kudrat tak di tanganku

Padamu kualunkan rinduku
Sayang jadi sendu
Tinggalkan lara putus cintaku

Di akhir kali pertemuan pilu
Tahu kau meninggalkanku
Kau palitkan kesal menunggumu

Kesalahan kau pautkan di jiwaku
Kau nampakkan keangkuhanmu
Kurelai cinta tak suci ini pergi

Kuhayunkan langkah kaki
Meraih cinta yang suci
Moga ada insan yang luhur... sehati

Segaris nada rindu
Hilang jadi sendu
Tinggalkan lara putus cintaku

Di akhir kali pertemuan pilu
Tahu kau meninggalkanku
Kau palitkan kesal menunggumu

Kesalahan kau pautkan di jiwaku
Kau nampakkan keangkuhanmu
Diri ini tak kau hargai

Kesalahan kau pautkan di jiwaku
Kau nampakkan keangkuhanmu
Kuredhai cinta tak suci ini pergi... jauh
Cinta lalalalala... kudambakan...
Yang terbaik

untukmu....aku takkan perna berasa kesal mahupun bosan dalam penantian ini,kerna ku tahu hati ini tak mudah melupakan insan yang perna aku cintai,andai saja engkau ada insan lain tika ini,ku harap setialah kepadanya kerna kesetiaan itu penting n kejujuran jgk merupakn simbolik dalam setiap perhubungan...bagiku aku setia menerima mu jadi seorang sahabt bila engkau memerlukan aku....

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | coupon codes